Landing page vs SEO: чи можна просувати Лендінг?

Часто перед виробником або брендом постає питання: чи варто робити повноцінний продуктовий сайт або можна обійтися одностранічнік, який побудований за принципом продає сторінки. Які труднощі виникають у SEO при просуванні подібних сайтів.

Важливо розуміти, що сайт — це не більше ніж інструмент в ваших руках. Від того, які завдання ви хочете вирішити, залежить вибір того чи іншого інструменту.

Почнемо з того, що «Лендінг», в першу чергу, — це все-таки «посадкова сторінка». Тобто сторінка, на яку ми «приземляється» трафік, де він вже повинен показати хороші «поведінкові» і конвертуватися в певні корисні для нас дії. У такій парадигмі landing page працює дійсно відмінно.

Важливо сказати, що подібний утворять єдиний сайт легко робити через «конструктори landing page» — не потрібно залучати програміста або дизайнера. Чи впорається будь-яка людина, для якого слова HTML і PHP звучать як лайка. Просто заходимо в пошук Google, вводимо запит «landing page» і бачимо величезну кількість пропозицій від різноманітних «генераторів Лендінгем». Все просто.

Таким чином, ми отримуємо наступні основні характеристики сайта типу «Лендінг»:

Односторінковий сайт,
Можна швидко сконструювати через генератор landing page,
«Що Продає» концепція в структурі і дизайні. Все заточене під високі конверсії.
Тепер давайте спробуємо розібратися, наскільки зручно SEO-фахівцям працювати з перерахованими вище характеристиками і просувати сайт в органічній видачі Google або Яндекс.

Односторінковий сайт

Найголовніше питання. Чи можна просунути в пошуку лише однієї сторінки сайт? Чисто технічно, він точно такий же, як і всі інші. Змагатися у видачі він буде з усіма релевантними запитами сайтами. Тому просунути такий сайт чисто теоретично можна, але є кілька «але».

По-перше, тому що сторінка у нас всього одна, то задамося слушно запитував себе: по якій кількості пошукових запитів одночасно одна сторінка може зайняти топові позиції в пошуку? Як ви розумієте, однозначної відповіді тут немає. Однак є ймовірність такого результату. Деякий час назад команда сервісу Serpstat провела відповідне дослідження.

Аналіз проводився на двох базах: Google.UA і Yandex.MSK.

  • Випадковим чином взяті адреси сторінок, які потрапляли в ТОП10 хоча б по одній фразі;
  • Для кожної сторінки обчислено, скільки у неї є фраз за якими вона в ТОП10;
  • Знайдено середня кількість фраз для всіх сторінок.

У зв’язку з тим, що бази мають різні розміри, розміри вибірок сторінок теж різні. Для Google.UA це 4 млн. Сторінок, а для Yandex.MSK 9 млн.

Результати вийшли наступні:

Більше 75% сторінок, які потрапили в ТОП10 мають 2 і менше фраз. В середньому, у сторінок, що потрапляють в ТОП10 — 3.04 фрази для Google.UA і 2.97 для Yandex.MSK.

Таким чином, ми отримуємо наступний висновок. Навіть якщо ми будемо успішними з нашим одностранічнік в SEO, ми потрапимо в ТОП по 2-3 запитам. Чи багато трафіку можна отримати з такої кількості запитів? Відповідь очевидна.

Але і це ще не все. У пошуковому просуванні сьогодні велику роль відіграють так звані поведінкові фактори трафіку, який приходить на ваш сайт. Банально, починаючи від показника відмов, закінчуючи часом на сайті і кількістю сторінок за візит. Як ви думаєте, який сайт буде сильніше за цими показниками — лише однієї сторінки або сайт з сотнею або тисячею сторінок, організованих в правильну структуру, з простроенной зручною навігацією? Відповідь однозначна — лише однієї сторінки сайт тут не конкурент великим сайтам. Саме тому, як я писав вище, просунути сайт, який представляє собою одну сторінку чисто теоретично можна, але ймовірність цього прагне до нуля.

Генератори Лендінгів

Розберемо наступне питання: чи можна просувати в пошуку сайти, зібрані через конструктори і всілякі генератори. Відповідь можна дати відразу: так, можна. Однак, ви неминуче зіткнетеся з деякими складнощами.

Щоб зрозуміти, в чому тут проблема, необхідно знати, що з себе представляє сучасне SEO. Здебільшого, це робота з самим сайтом: виправлення технічних помилок, виправлення тематичних помилок, робота із структурою, навігацією, і так далі. Для всього цього вам потрібен повний контроль над вашим сайтом. Лендінг, побудований через «конструктор» неминуче буде сильно обмежений в таких можливостях просто тому, що ви робите свій сайт на сторонньої платформі, мета якої зробити процес створення максимально простим і шаблонним, але не більше.

«Продаючі» структура і дизайн

У попередніх розділах ми зрозуміли, що landing page в форматі односторінкового сайту для SEO нам не підходить. У що просувається в пошуку сайту повинні бути структура і обсяги, порівнянні з конкурентами в пошуковій видачі. Однак, нам ніхто не заважає застосовувати «продають» принципи в побудові структури та дизайну окремих сторінок на нашому сайті. І багато хто саме так і роблять.

Подібний підхід допоможе не тільки збільшити конверсії на продають сторінках, а й позитивно вплине на поведінкові фактори, про які ми говорили раніше. А це, в свою чергу, безпосередньо впливає на ранжування в пошуковій видачі.

Висновки

Отже, що нам вдалося зрозуміти щодо SEO і Лендінгем. Сайт формату landing page, як посадкова сторінка, може відмінно вирішувати завдання по залученню і конвертації трафіку з різних рекламних джерел — контекстної реклами, соціальних мереж, і так далі. При цьому, «Лендінг» може мати як унікальний дизайн, може бути розроблений командою фахівців, так і цілком може бути шаблонним, зібраним в конструкторі сайтів самим власником. Тут все залежить як від бюджету, так і, знову ж таки, від поставлених завдань, які потрібно вирішити.

Однак, якщо ми говоримо про SEO, то нам не підійдуть ні односторінкові сайти, ні сайти, створені через конструктори на сторонніх платформах. Використовувати концепції «продають» посадочних сторінок — настійно рекомендується. Пам’ятайте про ці прості принципах, якщо перед вами постане питання, який тип сайту вибрати для вирішення ваших завдань.